追梦媛儿

Love life, Love romantic relationship, love reading,love English.

我是怎样学会英语的

我相信许多学习英语的中国人都跟我有相同的感觉,那就是无论如何努力,好像始终不能学会它。但是六个月之前,我发现了学好英语的秘密,六个月之后,我的英语达到了今天的水平。

I believe many Chinese people learning English have the same feeling as me,that's however strinous you are,it seems you still can't know how to learn it well.But just six months ago I found the secrets of making it and after the six months my English level has reached to today's condition.

首先,让我介绍一下同大多数人一样的学习英语的经历,看一下是多么的失败。

Now first, let me introduce my experiences of learning English like most peole and what failure it was.

从我的学生时代开始接触英语时开始,我就被告知语法是学好英语最重要的元素。所以在我初中的时候,我就买了许多复杂的语法书研究他们,最终我在语法方面非常熟练。但是我发现我还是不能听懂英语录音,也不能说出一个完整地道的句子。我好迷茫。

From my shoolhood when I first get touched with English, I was told grammer was the most important element of learning good English.So In my junior middle shool I bought several complicated grammer books and studied them ,at last I became proficient in them.But I found I still couldn't catch the listining tapes and couldn't speak one integrit and authentic English sentence.I was puzzled.

带着我的中国式英语学习方法,无论如何,我通过了高考,成了学士,通过了4级和6级英语考试,但我仍然对那些优秀的英语学生的水平感到吃惊,他们流利德表达自己,好像永远的停不下来。但是我,仍然像以前一样,一个传统的中国英语学习者。

With my chinese methods of learning English, however I could still pass the college entrance exams and became a batchler ,and then I passed CET 4 and CET 6,but still I was astonished by the excellent students' oral English, they could express themselves fluently ,seeming without stop for ever.But I, still as same as before, a traditional Chinese English learner.

当我成为研究生后,我下了很大的决心学好英语。我报名参加托佛考试,集中所有精力学习英语。连续8个月,我只记单词,有时听一下听力,但是我发现无论我记多少单词,我还是不能听懂录音的内容,也不能分辨每个单词。我真的感觉这是一个打击,最终我的托佛考试也失败了。

When I became a postgraduate, I made big determination to learn good English.And I enrolled in the Toefl exam, focused all my attention into English.For the consective 8 months, I just remembered new words and sometimes listened to the English tapes.I found no matter how many words I remembered, I still couldn't catch the content of the tape and recognize every word they were speaking.I felt it's a blow to me, at last my Toefl exam failed.

毕业后,我没有放弃学习英语,但是进步很小。渐渐的我发现一个现象,偶尔的我读一下专业英语书籍中的文章,我发现我的语感就上去了。好像能够说出与专业知识相关的英语句子来。突然间,我想到了,阅读,是阅读给了我神奇的力量。我上网浏览搜索阅读能够提高英语水平的证据,得到了以下诀窍:

And when I graduated, I didn't give up learning English, but the progress was still little.But gradually I found a fenomenon that once in a while I read some passages in my professional English books, I felt my language sense had been elevated.It seemed I could speak some sentences with my professional knowledge.

So sudenly it occured to me that reading ,it's reading ,give me this magic power.I surfed the net to look for the evidence of that reading could lead to the success of learning English. I got these tips:

(1)阅读是英语内化的过程。

(2)你读的越简单,你的语感就越好。

(3)务必读英语母语人士写的文章。

(4)大量阅读可以提高口语水平和写作水平,同时扩大词汇量。

(1)Reading is the course of intronalize English.

(2)The simple you read, the stronger your language sense will be.

(3)Make sure to read the passages written by native English -speakers.

(4)Large amounts of reading could increase your oral speaking ability and your writing ability,and inlarge your vocabulary.

所以我着手开始用这个方法学英语,我连续的读英语读了6个月,我感觉最有效果的材料是《牛津书虫》和《哈利波特》。当读完了这些以后, 现在你可以看见我能够用英语写文章了,并且85%的英语听力的内容,除了有很多单词的以外,我都能听懂。

So I tried this method, I continually read English passages for six months.I felt the most useful materials are Newton Bookworms, and Harry Potter.After reading them ,now you can see I can write English passages in English,and now at least 85% of the content of the english lecture,if without many new words, I could catch what they say.

现在我跟大家分享这个学好英语的秘密。

Now I share this secret of learning good English will you.


上一篇 下一篇
评论
热度(2)
  1. 共1人收藏了此文字
只展示最近三个月数据
©追梦媛儿 | Powered by LOFTER