追梦媛儿

Love life, Love romantic relationship, love reading,love English.

女人为什么找比自己强的男人

我们不能否认大多数女人都喜欢选择比自己强的老公,为什么呢?从我自己的经历可以给你答案。

We couldn't deny that most women would prefer a husband more capable than herself, but why?From my own experience I can give you answer.

我读过很多书,包括历史的和哲学的,尤其是喜欢中国古代哲学,比如老子,孔子,孙武,鬼谷子等人的学说。随着知识的积累,我有很多东西可说,并且处理问题的方式也得到


了很大的提高。

I have read lots of books about history and phylosophy,especially Chinese ancient phylosophy,like the theories of LaoZi,KongZi,SunWu,GuiGuzi,and so on.As the


knowledge got accumulated, I could have a lot to talk, and my matter of dealing with troubles were also improved wisely.

现在到了我该找对象的时候了,因为我研究生毕业时已经28岁了。

Now it's time for my age to date with men after graduating from the college as a postgraduate, because then I have been 28 years old.

首先,我约会了一个男人,是一家油田勘探公司的勘探者。在我们的交往中,他感觉我的知识面比他广,在面对工作中一些问题的讨论时他不能战胜我,所以他竟然禁止我读书,


说是书把我的脑子整复杂了。同时,我也意识到他没有一个多姿多彩的未来,渐渐的我们发现没有共同语言,一个月之后,分手了。

First, I dated with a man who was an prospector working in an oil resorvoir detecting company.During our interaction, he felt my scale of knowledge was wider


than him, and he couldn't defeat me when arguing some problems in our occupations, so he should prohibited me from reading books, saying it's book that have


made my mind too complicated.And at the same time I realised  there 's no colourful illusion in his future, so gradually we found we had no common


topics,after one month we departed.

下一次,我约会了一个清高的男人,由于自尊心太强,从不愿去追女人。但是他很爱我,因为我的智慧和素质吸引着他。他很欣赏我关于某些方面的知识和观点,但是当我们约会


时,他总是尽最大的能力与我辩论,企图打败我,甚至我连一句完整的话也说不完。我好想仅仅是一个小跟班,跟着他做他想做的事情。即便是他有很多关于中国当今政治形势的


深刻解释,他还是不能很好的处理自己的工作。他是一家公司仓库的保管员,我帮他提出了不下十中建议,他挨个否定了我。好像听我的话会贬损他。最终我忍受不了这种压制和


没有自由的交往,一个月后,拜拜了。

Next I dated with a aloof man, who had too much self-esteem to chase after any women.But he loved me, because of my wisdom and good qualities.He admired my


knowledge and my good opinions about something.But when we dated, he always tried his best to argue with me and beat me as talking about any topics, even I


couldn't finish any sentence.I was just like a little follower, following what he wanted to do.But although he had lots of deep explanations about our


country's political situation, he couldn't deal with his job well.He worked as a keeper of the storage in his company.When I gave him more than ten pieces of


good advice, he denied each one mightily.It seemed to listen to me will disgrace him.So at last I felt so oppressed and had no freedom with him, one month


later I departed with him,too.

第三次,有人给我介绍了一个画家,在一家朋友开的培训机构工作。他诚实勤奋,但是因为他们机构刚开展工作,暂时有很多困难,他仅仅得到一点儿钱。在我们沟通时,他描述


他工作最常用的话就是“不行啊”,我尽最大的能力去鼓舞他的士气,扩展他的思路,他还是不能改善一点儿,最后我忍受够了一个男人天天对未来不抱希望,于是有一次说再见


了。

Third, I was introduced to another man,who was a painter, working in a training agency run by his friend.He was honest and industrious,but because their


agency was just opened and there're temporarily difficulties then, he only earned a little money.During our communication, the most words he depicted his job


was"no way",I tried my best to boost his spirit and broaden his thought, he couldn't change a little, I was so fed up with a man saying there was no hope in


the future, so I departed with him, too.

最后,我遇见了我老公,他在事业上非常成功。与那些男士相反的是,他对我关于人生和解决问题方式的观点给与很高的评价。从来没有企图表现的比我强,他总是支持我越来越


优秀,希望我能够在工作和家庭上都表现的出色。他很喜欢跟我讨论,从不厌倦,因为我们有着相同水平的智慧和人生境界,我们是完美的灵魂伴侣。我从来没有遇见过有这些宽


广眼界的男人,他带给了我一个缤纷多彩的生活。

And last, I met with my husband, who was successful in his career.On the contrary with others, he gave me many appraises about my opinions about life and


problem-solving manners.Instead of trying to behave more wise than me, he supported me to become more excellent,hoping me having good performance in my job


and family,and loving to talk with me tiredlessly, for we have the same level of wisdom and the realm of life, we are perfect soulmate.I have never seen so


wide horizon in other men I have met.He brought me to a very splendid and wonderful life.

现在通过比较,我的朋友们,你们可以知道为什么女人宁愿选择一个比她自己强的男人,不仅在身体上,思想问题尤为重要。

Now by the comparison, my friends, you can know why a woman would prefer to select a man stronger than herself, not only in body, but the mind is more


important.


上一篇 下一篇
评论
©追梦媛儿 | Powered by LOFTER